Kohti Samburua

Aamulla aikainen lähtö lentokentälle ja vähän yli tunnin lento Samburuun, jossa Ken oli meitä vastassa. Ken oli meillä kuskina aikaisemminkin, kun olimme Masai marassa, hänen silmänsä on uskomattomat, näkee kaukaa ilman kiikareita eläimen kuin eläimen.

Lähdimme kohti majapaikkaa ja pelkäsimme, jotta mitä tästä tulisi, näemmekö mitään, koska oli niin kuivaa, todella kuivaa, missään ei mitään vihreää ja kaikki joet kuivina.

Lähemmäksi päästyämme maisema kuitenkin hiukan muuttui ja eläimiä alkoi näkymään.

Majapaikka on joen varrella ja aitaamaton, joten eläimet, jotka esim. tulevat joelle juomaan, tässä joessa on hieman vettä, kulkevat täällä miten sattuu. Ja siksi ennen auringonnousun ja auringonlaskun jälkeen eli pimeään aikaan pitää teltan portailla vilautella taskulamppua niin vartija tulee noutamaan, yksin ei saa missään tapauksessa lähteä kulkemaan. Lähinnähän tuo pimeän ajan kulku on aamulla joko aamiaiselle tai aamuajolle ja illalla illalliselle, ruoat tarjoillaan paikan yhteistiloissa keskellä teltta-aluetta.

Erittäin harvoin norsut nukkuvat kyljellään

Saavuttuamme söimme lounaan ja levähdimme hetken, koska lämpötila kohoaa päivällä varjossa yli 30 c, ajolle ei kannata lähteä, eläimet eivät liiku. Lähdimme ilta-ajolle 16 maissa. Näimme kivasti norsuja, kirahveja jne ja kun aurinko alkoi jo laskemaan näimme kolme gepardia, joita seurasimme jonkunkin aikaa, kunnes lähtivät iltapalan hankintan.

Lähdimme takaisin majapaikkaan, alkoi olla jo hieman hämärää, kun Jukka huomasi Caracal kissoja, pieniä harvinaisia kissoja, joka hieman muistuttaa ilvestä, näimme emon ja poikasen. Voi sanoa, että täydellinen aloitus Samburussa. Illallinen ja nukkumaan.