La Spezia 8.10.2019 day 7 Msc Seaview

Tänään heräiltiin rauhassa, vaikka laiva saapui satamaan jo 7 maissa, mutta ensimmäinen vene Cinque Terreen (viisi pientä kaunpunkia meren ja vuorten sylissä) lähti vasta 9,15 ja meillä oli aikomus hypätä sen kyytiin.

Aamiaisen jälkeen hyppäsimme ensi shuttle bussiin, joka tällä kertaa ei maksanut mitään, mutta satama-alueella ei todennäköisesti saanut ollenkaan kävellä, joten Msc bussi vei meidät sataman reunamille, josta jatkoimme jalan vielä n. 500 m veneelle. Ostimme liput ja kiipesimme aurinkokannalle, joka oli jo täynnä. No seisoessa näkikin vähän paremmin.

Vene poikkesi joka satamassa eli Porto venere, joka ei virallisesti kuulu 5 terreen, Riomaggiore, Manaroloa, Corniglia, Vernazza ja Monterosso, jossa jäimme pois. Matka kesti 2,5 h.

Kuljeskelimme Monterossossa hetken, poikkesimme kahville ja suuntasimme juna-asemalle, junalla tulimme takaisin La speziaan. Junamatka kesti puolisen tuntia. Asemalta kävelimme hissukseen la spezian läpi, söimme hieman suolaista ja laivalle päästyämme kiiruhdimme heti allasosaston lounaalle.

Laivaan pääsy kestää aina hieman, koska joka kerta on turvatarkastus, kuten lentokentälläkin. Espanjan ja Ranskan satamissa oli ehkä hieman lepsumpi meininki, kun taas Italiassa esim. pitää ottaa vyö pois ja Jukka joutuu ottamaan kellon pois, koska se hälyttää, kello ei kuitenkaan hälyttänyt Espanjassa eikä Ranskassa.

Päivä on ollut lämmin ja aurinkoinen, välillä suorastaan polttava.

Illalla vielä syömään ja pakkaaminenkin olisi tehtävä. Aamulla yritetään päästä mahdollisimman nopeasti laivan saavuttua Civitavecchiaan ulos eli heti 7 jälkeen. Siellä meitä pitäisi odottaa tilattu kuski, joka vie lentokentälle.

Tämä Msc Seaview on todella iso. Henkilökunta on ollut todella ystävällistä ainakin täällä Yacht clubin puolella, samoin ruoka on ollut hyvää. Emme ole juurikaan poistunut Yacht clubin puolelta, lukuunottamatta kuntosalikäyntejä, Jukan F1 ajoa ja pari kertaa olemme kiertänyt laivan ympäri kävellen. Emme ole käynyt katsomassa yhtään showta, joita on ollut joka ilta useampiakin, emme ole käyttänyt vesipuistoja emmekä uima-allasosastoja. Emme ole käynyt erikolisravintoloissa. kaupat kiersimme yhden kerran. Emme ole ottanut osaa mihinkään ryhmätilaisuuteen, meillä ei ole ollut todellakaan aikaa. Jos haluaisi hyödyntää laivan tarjontaa enemmän, pitäisi olla joko meripäiviä tai sitten vain jättää menemättä satamissa ulos laivasta.