Amboseli – Mara

Aamulla startti klo 06 ja ajatus oli tosiaan lakepedille vielä viimeisen kerran, mutta auringonnousu oli niin hieno ja norsu sattui juuri oikeaan kohtaan oikein poseeraamaan kärsä ylhäällä, lakeped sai jäädä. Rauhallinen aamuajo useampine norsuineen ja lintuineen ja lentokentälle. Meillä oli aamiaisboxit mukana, jotka piti syödä kentällä konetta odotellessa, mutta kone tulikin hyvissä ajoin, joten autokuskien hyvästien jälkeen otimme aamiaisboxit koneeseen ja saimme kapteenilta luvan syödä lennon aikana ja koska lennolla oli vain meidän oma porukka maskiakaan ei tarvinnut käyttää vaikkei enää syönytkään.

Lento oli mukava, koko ajan näki maahan ja sää oli loistava.

Saavuttuamme Maasai Maraan leirin kuskit olivat meitä vastassa, laukut lastattiin yhteen autoon ja ne menivät etukäteen leiriin ja me ajoimme vähän mutkan kautta eläimiä katsellen.

Leirissä meitä odotti ystävällinen masai henkilökunta ja sekä teltat. Teltat ovat aivan Mara joen vieressä, joten hippojen ääniin on totuttava. Telttamme alapuolella joessa sattui olemaan juuri myös krokotiili, joessa ohi kellui kuollut wildepbiist. Kotimme on viikon ajan nyt teltta keskellä pusikkoa. Suihku on iso pussi, josta tulee vettä, täyttävät sen viidessä minuutissa toiveesta. Vessa on oikea vessa ja yöt ovat kylmähköjä, mutta illalla sängyssä odotti kuumavesipullot.

Maittavan lounaan jälkeen tunnin vapaa-aikaa ja sillä välin alkoi oikein kunnon ukkoskuuro, vettä tuli paljon, salamoi ja jyrisi. Istuimme teltassa kuin kotona konsanaan markiisin alla sadetta kuunnellen. Ilma oli ollut todella lämmin yli 30 astetta, mutta sateen jälkeen viileni huomattavasti jopa niin, että ilta-ajolla autossa tuli kylmä.

Ilta-ajo alkoi hienosti, 3 leijonaa makoili ja koska kissa ei pidä vedestä niin ravistivat aina vettä pois ja sellaisesta kuvasta kaikki luontokuvaajat aina unelmoivat.

Katselimme aikamme leijonia ja jatkoimme matkaa ja taas tuli leijona vastaan ja vielä kauempana näimme ison urosleijonan.

Uusina eläiminä tänään lepakkokorvainen kettu ja valkohäntämangusti.Ajon jälkeen hieman yhdessäoloa, illallinen, nuotion ääressä jutustelua ja nukkumaan.